Ska man dömmas kallt?

jag försöker förtränga, vill inte tycka illa om någon,
jag vill helst inte prata om det, inte med någon.
men folk tror sej veta, de tror att dom förstår,
om hur jag mår och vad jag gillar, de vet tydligen allt om mej.

men de vet ingenting alls, för jag har aldrig berättat,
hur du kom, stannade kvar, och hur du fyllde mitt hjärta.

 Jag har tagit ett steg och nu är allt jag hör en röst som säger 'aldrig igen'
för jag går vidare i livet,vill inte känna nåt, vill inte vända om igen,
Efter alla dessa år.
.
du kommer aldrig vara här, bara i tankarna jag bär,
just de tankarna om tiden då du fanns i min värld.



åh, vad kan man hoppas för nytta?
när man byggt upp någonting tillsammans, men sen spottar på lyckan.
vad är meningen med kärlek, ska man dömas kallt?
då vill jag hellre vända ryggen och sen glömma allt.
men när jag sover ibland, då kommer det fram,
alla bilderna tillsammans, vi går bredvid varann,
allt är mörkt där vi går, på en krokig liten väg,
i en svart, kall och dyster liten vinterfärd.
vet inte vart vi ska eller vart vi är på väg,
, Hur kunde vi låta det bli såhär?.

jag greppar tag i din hand och vi fortsätter vandra,
försöker hitta ljus, för att förtränga det sanna.
men är vi bra för varandra?, ja, det frågar jag mej själv?.
vi kan inte ta tillbaks  alla  broar vi bränt!.



// Josefine

Kommentarer
Postat av: emma

åååå, älskar låten , försöker hitta den, men kommer inte på vad den heter !

du skulle inte vilja va snäll å tala om de ?

tack :)

2009-11-08 @ 22:54:50
URL: http://estrobaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0